No-Nonsense Reclamestudio
voor uw heldere en overtuigende boodschap

Na de opleiding NK-MTS St. Lucas in 1988 te hebben afgerond ben ik gaan werken bij Globe Reclame in Nuland. Dit was een zeefdrukkerij welke zich later is gaan specialiseren in reclame langs de weg. Zeefdruk voorbereiding en vormgeving van billboards in de weilanden behoorde tot de werkzaamheden. Maar zoals een ieder beginnende werknemer moest ik ook mee “de wei in” om de borden te gaan plaatsen. 

Na een jaar gewerkt te hebben bij Globe Reclame werd Robert van Dijk – Reclame & Ontwerp opgestart in Ammerzoden. Een reclamebureau die vrij snel de specialisatie zocht als beletteringsbedrijf voor auto- en winkelbeletteringen en uiteraard het realiseren en plaatsen van reclameborden. Met als eerste grote opdracht het bouwbord van 120 m2 wat voor Skala Home Electronics geplaatst werd in den Bosch langs de A2. Voor die tijd een Mega-Project. Grappig om nog te vermelden is dat na de storm van 25 januari 1990 er langs de A2 slechts één bouwbord overeind stond. Ik zeg lekker niet welk bord..:-)

Na vijf jaar zelfstandig Signmaker te zijn geweest, werd mijn éénmanszaak overgenomen door Retailteam BV in den Bosch. Een nagenoeg zelfstandige poot binnen het full-service bureau zou dit op moeten gaan leveren. De signing voor grote retailers en inkooporganisaties werden door Retailteam belettering uitgevoerd. Echter de ontwikkelingen binnen deze branche en de investeringen die daarmee gedaan zouden moeten worden deed de toenmalige directie besluiten deze tak weer af te stoten. Ik bleef echter hangen en verdiepte me in het vak Destop Publishing met als specialisatie Retail. Na de enorme groei van Retailteam ging ik me steeds breder inzetten binnen de organisatie. Ondersteunde jonge DTP-ers en volgde op de voet de ontwikkelingen binnen de branche en de organisatie. Dit bestond mede uit research bij automatiseringsprojecten en overnames. Automatisering op gebied van Colormanagement, Certified PDF en Digital Printing. Digital-Printing op high level met de nieuwste en meest geavanceerde machines van Canon. De ervaring, know-how en de samenwerking met de toppers uit de branche, hebben dan ook bijgedragen tot het ontstaan van PrintConcepts.nl en ORC.nl, beide organisaties die nauw verband hielden met The-Line, de nieuwe naam voor Retailteam BV. De groei van The-Line, de wisselingen binnen het management en de verandering van de bedrijfsstructuur hebben mij destijds toch doen besluiten Reclamestudio Nooh op te starten. 

Robert van Dijk